منتديات عمالقة السات

منتديات عمالقة السات (https://www.amalqtsat.com/vb/index.php)
-   سكاى و سكاى لاين و سكاى ايرباك و سكاى فيفو و سكاى اكسبريس (https://www.amalqtsat.com/vb/forumdisplay.php?f=155)
-   -   يا ريت يا جماعة سوفت وير جهاز skysat sk-901 exploer واقف على كلمة boot تظهر وتختفى بشكل دائم (https://www.amalqtsat.com/vb/showthread.php?t=60668)

ِAhmed Mohammed 2026/06/25 08:17 PM

يا ريت يا جماعة سوفت وير جهاز skysat sk-901 exploer واقف على كلمة boot تظهر وتختفى بشكل دائم
 
1 مرفق
يا ريت يا جماعة سوفت وير جهاز skysat sk-901 exploer واقف على كلمة boot تظهر وتختفى بشكل دائم ودى بياناتة ولكم جزيل الشكر

@أشرف عباده@ 2026/06/25 10:59 PM

رد: يا ريت يا جماعة سوفت وير جهاز skysat sk-901 exploer واقف على كلمة boot تظهر وتختفى بشكل دائم
 
من تلقاء نفسه أم نتيجة سوفت وير خطأ؟؟؟

ِAhmed Mohammed 2026/06/26 07:53 PM

رد: يا ريت يا جماعة سوفت وير جهاز skysat sk-901 exploer واقف على كلمة boot تظهر وتختفى بشكل دائم
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة @أشرف عباده@ (المشاركة 1061835)
من تلقاء نفسه أم نتيجة سوفت وير خطأ؟؟؟

معليش اتاخرت عليك يا بشمهندس الزبون لسه واصل بيقول ان الجهاز من تلقاء نفسه ظاهر الشاشة دى طيب كده مشكلة سوفت ولا هارد وير

مركز مريم 2026/06/27 12:08 AM

رد: يا ريت يا جماعة سوفت وير جهاز skysat sk-901 exploer واقف على كلمة boot تظهر وتختفى بشكل دائم
 
لو انت فني وعندك افوميتر
هتفك الجهاز وهتقيس خارج البور
خط 3.3
وهتقيس ريجيولتر البورده يستلم 3.3 ويخرج 1.8
واكتب القياس هنا ... لو حضرتك مش فني
يبقي انصحك تشوف فني
لان هذا العطل ربما يكون مشكلله بور
وربما يكون سوفتوير

ِAhmed Mohammed 2026/06/27 10:43 AM

رد: يا ريت يا جماعة سوفت وير جهاز skysat sk-901 exploer واقف على كلمة boot تظهر وتختفى بشكل دائم
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مركز مريم (المشاركة 1061881)
لو انت فني وعندك افوميتر
هتفك الجهاز وهتقيس خارج البور
خط 3.3
وهتقيس ريجيولتر البورده يستلم 3.3 ويخرج 1.8
واكتب القياس هنا ... لو حضرتك مش فني
يبقي انصحك تشوف فني
لان هذا العطل ربما يكون مشكلله بور
وربما يكون سوفتوير

هو انا بالفعل مش فنى بس الزبون جايبهولى من عند فنى ومغيرله دايرة بور كاملة وبعهولى علشان انزلة سوفت وير بنأء على كلامه ان الجهاز محتاج سوفت فياريت لو حضرتك عندك سوفت للجهاز اكون شاكر لحضرتك

مركز مريم 2026/06/28 01:34 AM

رد: يا ريت يا جماعة سوفت وير جهاز skysat sk-901 exploer واقف على كلمة boot تظهر وتختفى بشكل دائم
 
3 مرفق
توكل علي الله يا غالي
اولا هتنضف الكوم جيدا بالتنر لان هذه الاجهزه تتاثر بالتراب
اظبط الاعدادت كما في الصوره
اختار من open السوفت مع التاكد من الكوم والاختيار علي وضع السوفت واضغط start

ثانيا هتقفل الجهاز من البور الخلفي
وتضع ايدك علي زرار البور الامامي ضغط مستمر
وتقوم بتشغيل الريسيفر وتنتظر التحميل حتي الاخر


الساعة الآن 05:09 PM

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.
منتديات عمالقه السات